.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
25 ميليارد تومان، خسارات اوليه توفان ساري
معاون عمراني استاندار مازندران عدم مقاومت سازه‌هاي سبك در مقابل توفان را علت خسارت بالاي اين حادثه دانست و افزود: متاسفانه در روستاها بسياري از طراحي‌هاي سازه‌هاي سبك آسيب‌پذير بوده، در مقابل اين‌گونه حوادث مقاوم نيستند.

در پي وقوع توفان شديد در روز يكشنبه هفته گذشته(هفتم مهرماه) در مركز و شرق مازندران که سرعت آن 112 کيلومتر در ساعت اعلام شد، جلسه فوق‌العاده ستاد حوادث غيرمترقبه مازندران در استانداري تشكيل شد.

به گزارش ايسنا، ‌عيسي هاشمي، معاون امور عمراني استاندار مازندران، در جلسه فوق‌العاده ستاد حوادث غيرمترقبه استان، كه به دليل وقوع توفان اخير در شهرهاي مركزي و شرقي مازندران تشكيل شده بود، با بيان اين كه شبكه توزيع برق با بيشترين خسارت در اين حادثه مواجه شده است، گفت: با اقدامات انجام شده مشكلات اين بخش در حال مرتفع شدن است.

وي خاطرنشان كرد: در بخش‌هاي ديگر همچون مخابرات، ‌گاز، ‌آب شهري و روستايي خرابي‌ها جزيي بوده كه برطرف شده است.

معاون عمراني استاندار مازندران عدم مقاومت سازه‌هاي سبك در مقابل توفان را علت خسارت بالاي اين حادثه دانست و افزود: متاسفانه در روستاها بسياري از طراحي‌هاي سازه‌هاي سبك آسيب‌پذير بوده، در مقابل اين‌گونه حوادث مقاوم نيستند.

هاشمي، براي جلوگيري از تكرار اين قبيل مشكلات، گفت: نظام مهندسي و مسكن و شهرسازي به همراه دفتر فني استانداري مازندران بر اساس قوانين و مستندات بايد ابلاغ كنند كه سازه‌هاي سبك مقاوم‌سازي شوند.

وي، ايران را جزء 10 كشور حادثه‌خيز دنيا اعلام كرد و افزود: در زمان بروز حوادث مي‌توان با ارائه خدمات به دو صورت مقطعي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت در جهت رفع نيازهاي اوليه افراد بي‌سرپناه و حل مشكلات اساسي‌تر، با تعيين ظرف زماني اقدام كرد.

معاون امور عمراني استاندار مازندران با ابراز اميدواري نسبت به حل سريع مشكلات مقطعي مردم آسيب‌ديده از توفان، گفت: اميدواريم با هماهنگي همه مسؤولان و اقدامات جدي صورت گرفته بتوانيم وسعت حادثه را به سمت كوچك‌تر شدن سوق دهيم.

به گزارش ايسنا، حبيب‌الله رمضان‌زاده، مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران نيز، خسارات اوليه اين حادثه را 25 ميليارد تومان بيان كرد و گفت: اين ميزان خسارات در زمينه تاسيسات زيربنايي، اراضي كشاورزي، ‌مسكوني و ماشين‌آلات سبك و سنگين بوده است.

وي گفت: مسؤولان دستگاه‌هاي اجرايي جهت كاهش ميزان خسارات پيشنهادات دستگاه مربوطه را در زمينه نيازهاي فوري و ميان مدت به ستاد حوادث استان اعلام كنند تا اقدامات بهتري صورت گيرد.

رمضان‌زاده با تاكيد بر اعلام آمادگي دستگاه‌ها در اين قبيل حوادث، گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن باران ظرف چند روز آينده همه دستگاه‌هاي ذي‌ربط به صورت آماده باش هستند.

وي عمليات اجرايي و بازسازي را دغدغه اين ستاد دانست و افزود: از طريق پيگيري‌هاي استاندار و ستاد حوادث غيرمترقبه استان اعتبارات سازمان مديريت بحران كشور را به اين امر اختصاص خواهيم داد.

مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه استان مازندران در خصوص مفقودان اين حادثه نيز، گفت: از 4 نفر مفقود اعلام شده اين حادثه، جسد 2نفر در شهرستان نكا و يك نفر در شهرستان ساري پيدا و تحويل خانواده‌هاي آنان شد و جست‌وجو براي يافتن يك تن ديگر در شهرستان نكا همچنان ادامه دارد.

يدالله افشار، مديركل هواشناسي استان مازندران نيز در خصوص پيش‌بيني وضعيت هوا در روزهاي آينده گفت: با توجه به اينكه از شب چهارشنبه يك سامانه هوايي ديگر با سرعت 50 تا 70 كيلومتر بر ساعت وارد استان ‌شده، از روز جمعه به تدريج وضعيت هوا مناسب مي‌شود.

فرماندار شهرستان نکا نيز گفت: خسارات اوليه ناشي از توفان و سيل در نکا 120 ميليارد ريال بوده است.

يوسف سعادت، در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مازندران، افزود: بر اثر وقوع سيل و جاري شدن آن در سطح شهر نكا و روستاهاي آن، 3 تن از شهروندان جان باختند که جسد يک نفر از آنان هنوز پيدا نشده است.

وي گفت: در حال حاضر 10 اکيپ از گروه‌هاي مختلف اجرايي مشغول شناسايي و جمع‌بندي خسارات هستند.

سعادت در رابطه با چگونگي برقراري ارتباط با روستاهاي خسارت‌ديده گفت: با تلاش امدادگران و بسيجيان و وزارت راه و ترابري و مردم روستاها، راه‌هاي ارتباطي روستاها در حال حاضر باز است و رفت‌وآمد انجام مي‌شود و برق، تلفن و آب منطقه هزار جريب هم كه قطع شده بود تا پايان روز سه‌شنبه وصل شد.

وي گفت: برق 30 روستا نيز به دليل قطع 500 اصله درخت و برخورد با کابل‌هاي برق قطع شده بود که با همکاري اداره برق و ساير نهادها، مشكل برطرف و برق آنها نيز وصل شد.

فرماندار نکا در ادامه از حضور بسيج تمام ادارات و نهادها در روستاها و مناطق آب‌گرفته خبر داد و افزود: هلال‌احمر، سپاه و بسيج، راه و ترابري و .... مشغول امدادرساني و تعيين خسارات و بررسي و رفع مشکلات مردم هستند.

روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني ساري نيز از وقوع 120 مورد حادثه بر اثر توفان اخير در اين شهر خبر داد.

بنا بر اطلاعات اعلام شده از سوي ستاد فرماندهي عمليات آتش‌نشاني ساري، بر اثر اين توفان و جاري شدن سيل که از ساعت 21 همان شب آغاز شد، حوادثي مانند 88 مورد سقوط درخت، 14 مورد ريزش آوار و چاه، 10 مورد آبگرفتگي، 5 مورد آتش‌سوزي، 2 مود نشتي گاز و يک مورد گير کردن آسانسور حادث شد.

بر پايه اين گزارش، با اعلام اولين مورد حادثه، بلافاصله تيم امداد و نجات سازمان به همراه تمامي تجهيزات امدادي جهت امدادرساني به محل هاي وقوع حادثه اعزام شدند.

اين گزارش مي‌افزايد: به دليل وسعت عمليات و آمار بسيار زياد حوادث، تمامي نيروهاي در حال استراحت و غير شيفت کاري هم براي انجام مأموريت فرا خوانده شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.247 seconds.